Hej du vinterland

Ja av en anledning har den låten fastnat i skallen på mig.
Kan ju va av den anledningen att de finns lite snö ute *me like*
Får gärna komma mera av de så man kan dra ut barnen på pulka och busa.

Sitter och funderar på denna vaccin som man nu vill att barn ska ta från 6 månader
för svininfluensan..Man ser ju att barn under 4 år är de som blir allvarligast sjuka.
Tanken skrämmer mig att våra pojkar ska få den och bli dåliga.
Sönerna är ju snart 4 år och minstingen är snart 7 månader.
Är så jobbigt att va så tveksam till de beslut om vaccin.
Finns ju så många negativa sidor hos de som att de kan ge en utveckling bla.
för damp/adhd samt MS m.m. följdsjukdommar.
Men samtidigt vill jag ju inte riskera våra söners hälsa med sätta livet på spel om
de inte tar den..Och socialstyrelsen har ju lagt sitt ord och de väger ju endel.
Har aldrig kännt mig så klyven om något i nån fråga tidigare, brukar va snabb och säker och lita
på min magkänsla men denna gången så är de en kamp utan dess like om över hur vi ska göra.
Ni som är inne och läser kommentera gärna både posetiv & negativt i denna fråga!
Va så beslutsam att barnen inte skulle få tills idag jag tvekar överväger att ge dem sprutan.
Men jag vet inte...!!...

Hmm nog om detta för ett slag...
Prata med Sara då de va på g in till city idag synd att vi inte hann ner och ses.
Laga underbar mat idag , vårrullar med wookgrönsker samt ris samt att vi hade räkchips till och
sweetchili chips som extra tilltugg vart en festmåltid för en torsdag.
Uppskattades verkligen =)
Imorgon blir de pannkakor för de har stora killen beställt *ler*
Blir nog en tur till vårdcentralen med för minstingen verkar ha ont i sitt öra så vi får se stora killen är ju ett öronbarn så hoppas inte att Max ska behöva gå igenom samma som Tobias har fått göra.

Nog bloggat för ikväll..
Nu ska ja ta mig lite vatten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0