Ajsing.

Kan man säga!
Ryggen pajja nog helt, va och handla och bara kände hur de knaka till och hade skit svårt att gå.
Kunde knappt trampa ner koplingen när ja körde hem, har haft ont i ryggen ett par dagar så blir
de inte bättre så får ja nog kolla upp de hos doktorn...
Men brukar släppa om ja är still & vilar och hur ofta är ja still och bara är.
Pysslar ju med allt och inget när de små inte är hemma *ler*
Men idag ska ja sitta i soffan och bara vara tror jag.

Lite sugen på fara ut till pappsen och se va han köpt för ny bil är ju nyfiken
för va lite mystiskt med modellen så vette katten va de är han köpt.
En raggarbil eller ny har ingen koll så nyfiken som fan på detta köp =)

Läste på vännens blogg där hon lånat ett inlägg från en annan bloggare.
Va super intressant de hela handla om hemmamammor va mycket tänkvärt.
De är ju så allt är redan uträknat föd barnet året senare förskola och börja jobba.
Visst nu nyttjar jag förskola och detta passar oss prefekt då jag vill jobba.
Men man ska kunna välja hur man vill ha de, jag skulle gärna ha ett år extra att få va hemma med barnen.
Ska kolla om ja får länka vidare om ni är intresserade av läsa.
Va med era barn och TA hand om dom för de växer upp så fort!
Ett av skälen att vi inte lämnar bort våra barn mer än till förskolan utan försöker ha dom själv
när de är hemma. Endel lämnar ju bort barnen varje helg varför ens skaffa barn om man inte
har ork att ta hand om dom....Skammligt & skrämmande..

Over and out!

Kommentarer
Postat av: "Snexig"

Länka på ;-)



Ska se om jag får iväg ett mail under kvällen, annars kommer det under morgondagen.



KRAM!

2010-05-18 @ 15:17:03
URL: http://snexig.se
Postat av: Anonym

Skamligt och skrämmande? Jag kan hålla med om det om anledningen är att man hellre vill vara ute och festa för jämnan. Men det finns människor som blir sjuka,deprimerade etc. De finns de som behöver avlastning för att de lever med ett barn som har funktions hinder, framförallt finns det många mammor som lever ensamma med barn med svårigheter i vardagen och det var kanske inte så man planerade att livet "skulle" bli. Att be om hjälp är en styrka, ingen svaghet.



Men som sagt, lämnar man bort för jämnan för att istället kunna festa eller liknande så mkt man kan, då är jag helt inne på din linje.



Vad jag istället kan fundera på många ggr är varför många väljer att jobba heltid, när man är två föräldrar, så att barnen måste vara från praktiskt taget öppning till stängning på förskolan/fritids. Jag har 2 barn som jag haft själv i 10 år och började inte jobba heltid förrän först i år. Så visst funkar det ändå. Men det är ju en annan del av myntet...Ha det gott...

2010-05-21 @ 10:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0