Svar på komentar.

Börjar med är de samma person som kommenterat på inlägg Ajsing och mitt förra?
Är de du Maria som kommer från S blogg?

Inskränk ? så du anser att jag är eller har dåligt :
  • dum
  • karaktär
  • uppförande
  • begränsad
  • Enbart baserat på att jag anser att de är fel att lämna bort barnen i tid och otid för ex. festa var helg.
    Att man är "trött" men massa energi att göra nått annat.
    Tycker de är helt okej att lämna bort nån gång då och då att vi jag och min man inte väljer att lämna bort
    våra söner helt är vårat val men hur många gånger har vi tänkt gud så skönt de hade varit med en barnfri
    kväll men den kvällen kommer vi att få när de blir större och tar sin egna frihet och ger sig ut på äventyr.
    Men intressant att man ses som inskränk i sitt tänkande för att man anser att man ska ge sin tid till barnen.
    Jag väljer nog hellre ordet sunt!

    Sedan för att man lämnar bort av andra orsaker för sjudom psy. eller fysik. är en annan situation.
    Är ju under andra orsaker som inget har med det jag har bloggat om.
    Jag förstår om man inte kan ta hand om sina barn av olika orsaker men endel har inga ursäker utan
    faktiskt kan ta hand om sina barn bara om dom haft  viljan till de.

    Sedan som du Anonyma skrev att man kan reflektera varför man ska jobba 100% när man är 2.
    De är oxå nått jag anser att man inte behöver om man inte sitter i nån form av skulder
    och behöver penga. Att man lämnar till förskola tidigt på morgon och hämtar när de stänger,
    för att ta hem barnen direkt i princip för läggdax.
    Men alla som gör så kan ju ha orsakt till de hela, men JAG anser att de är fel.
    Jag kommer nu under hösten studera 100% men jag kommer inte att ha våra pojkar på dagis 100%
    Utan försöka hade så lite som möjligt runt som nu 15-20 tim./ vecka beroende på hur schemat kommer se ut.
    Myntet har ju 2 sidor som du skriver.
    Men man kan aldrig döma en person utan gått 1000 mil i dess skor bara för man känner nån som känner den 3:dje.




    Kommentarer
    Postat av: "Snexig"

    Håller med helt, det ÄR sunt att vilja vara med sina barn.



    Frågan är: Hur man som barn känner sig att bli bortlämnad till andra 24/7 för att en förälder inte orkar ta hand om en -men ändå har energi till att göra andra saker (som du skrev). Som barn ska man ju prioriteras i första hand. Sen får allt annat komma i andra hand.

    Kram

    2010-05-23 @ 16:01:01
    URL: http://snexig.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0