Long time no see ;-)

Ja va evigheter sedan jag va in och blogga känns det som.
Men dagarna har ju gått till att beundra vår guldklimp som kom till oss den 17/4 *love*

Kan dra en kort förlossnings story för er intresserade.

Allt börja på fredagen den 17/4 satt vakna till en vanlig dag, va hos mor & far i Skultorp och fika sedan åkta vi till Plantagen och köpte blommor till balkongen och körde mor till jobbet.
Väl hemma fixa jag med blommorna och runt 15 satte vi oss på balkongen för en kopp kaffe och avnjuta solen och
dess givande värme.. Satt där och fika och kände en sammandragning och Aj den kändes, satt och smutta vidare på kaffet och Aj en till satt en stund tills ja gick in och la mig..
Låg en stund kom 3 täta värkar , ringde förlossning för rådgivning och de bad mig komma in eftersom förra förlossningen va över på en timme ..
Ringde efter far som skulle köra oss och ta Tobias, väl vid förlossningen avlöste värk på värk snabbt.
Hamna på förundersökningsrum klockan va då när vi anlände 16:20 och nu kom värkarna tätt han knappt andas emellan.. Barnmorskan kolla och sa inte riktigt än att krysta, fan heller jag måste och vilket jag gjorde och pang där gick vattnet hehe sen känner jag att sängen börjar att rulla , nu blundar jag hela tiden tills de är klart och bara andas, hör att de säger att jag ska byta säng , glöm de säger jag , en barnmorske elve vill sätta en nål i handen, de går inte säger jag och tar i för kung och fosterland, plötslig hör jag barnskrik ... Ööö va är de är över hör ja mig själv säga.
I samma stund för jag upp vår Max på magen kl. 16:48 är lillkillen ute =)
Så hela 28 minuter jobba ja på där inne på förlossningen , men de va jobbigt de va ingen värk som avstanna för en sekund utan en värk på 10 minuter ist. men helt klart värt det =) Nån smärtlindring hann jag aldrig med att få men de gick ju detta med utan något , hade velat fått lustgas åtminstonde de va ju de jag hade tänkt men de sket sig med de men jag överlevde och fixa de så jag är nöjd över denna förlossning, och hur pigg som helst efter så tänker inte klaga =)

Barnmorskerna förklara för mannen att nästa gång kommer ni inte hinna hit om de blir en förlossning till så se till att ha varma filtar hemma, vi klipper navelstängen här sedan haha
Nu är vi rätt nöjda över att ha 2 men man vet ju aldrig kanske blir en nr 3 i framtiden de kan man inte säga nu.

Nepps dax att plocka lite tvätt =)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Du slår då alla rekord. Nästa gång får du se till att det blir i juli så det är varmt och du kan tälta utanför BB. haha Lycka till med allt. Ses på campingen!Kram

2009-04-22 @ 17:46:43
URL: http://kattis.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0