Söndag igen.

Helt otroligt va fort tiden går,men de klagar inte jag över ju snabbare vi kommer BF ju nöjdare blir jag =)
Idag ska vi fara ut till mor & fars hus och meka lite med bilen, ska byta torkarmotorn inget svårare men enklare att stå där än att va här ute på parkeringen. Sen kan lillfjärten springa runt och leka i trädgården och va nere i källaren med morfar och hammra och såga.

Nehepp nu vill sonen att vi ska måla , så till köksbordet och sätta sig =)
Ja , jag tillhör den katogorin som inte låter pojken sitta själv och måla, dels för att jag inte vill ha ner målat över allt samt tycker jag att barn ska ha nån "lek" som man sitter ihop och gör. Barn får va alldels för ensama och leka själv och aktivera sig idag.Curling mamma aa kanske ja är men inte inte på det sättet att jag inte låter pojken få utveckla sig själv och utforska. Tycker han har utvecklat sig bra och ligger ju dock före sin tid i utveckling på vissa saker.
Han fixar toabesök i princip själv, har varit blöjfri från 2år och 2 månaders ålder, klär sig själv äter själv och väljer även själv sina kläder så helt curling mamma är jag inte och han brer ju sin egna smörgås och delar sin egna mat.
Rätt bra fixat för att snart bli 3, sen ser ja inget som en tävling va min son kan göra och andras.
Alla barn utvecklar sig olika de är ju så, sen hänger de endel på va föräldrarna ger sitt barn för "verktyg" att träna upp sig med. Alla barn är unika på sina sätt , ha de i åtanke ni som gärna tävlar om hur vida ert barn utvecklar sig mot grannes.

Ha en underbar Söndag !


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej.Ville bara ge mig till känna att jag är här och läset. Kul. Min blogg är ju i bilder på min hemsa i fotoboken. Men det vet du! Ses snart! Inte långt till husvagns start! Kattis

2009-03-08 @ 12:54:09
URL: http://www.kattis.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0