Att blotta sin ensamhet.

Tänkt va elaka vuxna människor de finns.

Fick kastat på mig igår att de pratas om mig och min man bland de andra innebandy föräldrarna, just att vi tacka nej till att kunna va behjälpliga vid en cup samt en inventering, vi kallas opålitliga ..

Saken är den att dessa människor har ingen insyn på vårat liv de dömmer utan ha en aning.

Jag har min pappa i liv 67 år , trilla ner från en lastbils tak med huvudet före i ett betong golv, tyvärr han kan inte jobba , min mamma är död, har en storebror som lever sitt liv. Mannens familj bröt vi med pga av vissa omständighet .. vi har ett par goda vänner men dom ska inte behöva gå in och jobba ,så funkar de inte i min värld .

Jag/vi har alltid ställt upp med bak, sålt korv, vi gör de vi kan alltid ställer vi upp när vi kan, va ska vi göra när vi inte kan?!

Vidriga människor med elaka tungor är banne mig inte undra på att världen ser ut som den gör om folk inte kan se att nån gör allt de kan och kan man inte är man opålitlig och lat.

De är att strö extra salt i såren, de gör ont nog att va ensam och vi inte har de andra har, MEN vi är så tacksamma för de lilla vi har och är extremt tacksamma för de ❤
De få i min närhet månar jag om extra väl och uppskattar till tusen!

Sen är de skillnad att min man har nytt jobb där han jobbar just nu mer än heltid men han sliter för ett mål att nå och de har han gjort nu och där av har vi inte kunnat hjälpt till, jag har alla 5 barnen att rodda och tyvärr ja kan inte lämna bort dom och jag /vi har valt om vi ska lämna bort barnen då är de va en viktigare anledning typ sjukhus eller annat, för oss är de så viktigt att va närvarande för barnen när de är små, vi vill ha så och dömmer ingen som har tvärtom , vi alla för de bästa för våra barn och familj 😃

Nä detta gjorde ont, brukar inte påverkas av nagativitet men när folk är elaka för man faktiskt inte kan och jag redan har små ångest för att jag vet ja inte kan lösa med att va behjälplig och folk pratar elakt de slår hårt!

Snälla människor , prata inte illa om andra om du faktiskt inte vet hur deras livssituation ser ut, låt oss va snällare mot varandra.

Bild från veckan då jag sprang i spö regn / hagel / storm typ och snö men ja överlevde 4 km 😉 snart vaknar mannen och jag ska ta en snabb runda på ca 3 km , detta är mitt sätt att skaffa energi för dagen 😃

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0